Webinars
MyyntiKollektiivin Aamupalsu 1.10.2025: Miten myynti voi johtaa kannattavuutta hinnoittelun avulla?
9 näyttökertaa
Hinnoittelu jää usein väliinputoajaksi: se on “kaikkien asia”, mutta ei kenenkään vastuulla. Hintojen määrittelyssä pitäisi olla mukana tuotehallinta, markkinointi, talous, operaatiot ja liiketoimintajohto. Vaikka myynti yleensä onkin se, joka asiakkaiden kanssa keskustelee hinnoista, koko hinnoitteluvastuuta ei voi sysätä myynnin harteille.
Hinnoittelu on ehkä suurin yksittäinen yrityksen kannattavuuteen vaikuttava myyjän työkalu. Myyjän tulisi ymmärtää minkälaiset asiakkaat ovat kannattavia, ja minkälaiset asiakkaat syövät katteet. Tätä kautta myyjien pitäisi pystyä ymmärtämään mihin omaa aikaa kannattaa käyttää ja mitä myyntimahdollisuuksia priorisoida.
Tässä MyyntiKollektiivin Aamupalsussa vieraamme Elina Ojala (Knowit) avaa, miten hinnoittelusta rakennetaan koko organisaation strateginen, kannattavuutta ohjaava työkalu.
Puolituntisen aikana keskustellaan ainakin näistä teemoista:
Miten hinnoittelulla ohjataan kannattavuutta – ilman että se jää yksittäisen myyjän vastuulle?
Mikä on myyntijohdon vastuu kannattavuuden johtamisessa?
Millä perusteella myyjät voivat priorisoida asiakastyötään oikein?
Miten oikean hinnan avulla voi vaikuttaa clousausmahdollisuuksiin?
Tämä Aamupalsu antaa sinulle selkeän kuvan siitä, miten hinnoittelusta tulee koko organisaation yhteinen työkalu, ja mikä tässä kaikessa on myynnin rooli. Olit sitten myyjä, myyntijohtaja tai liiketoimintajohtaja, et halua skipata tätä puolituntista.
Aamupalsussa mukana